با ایرانگردان ایرانگرد شو
اوگاندا
فرهنگ و حیات وحش اوگاندا
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

اوگاندا. وینستون چرچیل این کشور آفریقای شرقی را "مروارید آفریقا" نامید. اوگاندا به چهار قسمت اواگندای شمالی، شرقی، غربی و مرکزی تقسیم میشود. اوگاندای شمالی بزرگترین منطقه کشور است و رود ویکتوریا نیل آن را از اوگاندای غربی جدا می کند و سپس به دریاچه کیوتو می ریزد. در ادامه این رود بین اوگاندای مرکزی و شرقی قرار می گیرد و در نهایت در دریاچه ویکتوریا آرام می گیرد.این دریاچه که به نام ملکه ویکتوریا نامگذاری شده، بزرگترین دریاچه گرمسیری جهان است. پایتخت اوگاندا شهر کامپالا ست. این شهر دارای هویت یک شهر افریقایی ست و قدم زدن در کوچه پس کوچه ها و بازارهای سنتی معروف آن تجربه ای به یاد ماندنی خواهد بود. در این بازارها میتوانید صنایع دستی اوگاندا و میوه های استوایی را خریداری کنید و همچنین از فود استریت ها لذت ببرید. یکی از ویژگی های اوگاندا رد شدن خط استوا از این کشور است. در امتداد خط استوا، باغ ملی گیاهان استوایی اوگاندا قرار دارد که تجربه ی جنگلهای استوایی را برای شما بازآفرینی میکند. بخشهای اصلی فیلم تارزان در این باغ فیلمبرداری شده است. ضمنا باغ ملی گیاهان استوایی اوگاندا محل زندگی پرندگان رنگارنگ و گوناگون است. اوگاندا رویای عاشقان طبیعت است و شهرت آن به دلیل مسیرهای پیاده روی خارق العاده با چشم انداز مناظر باشکوه برای تماشای حیات وحش شگفت انگیز می باشد. به لطف رودخانه های متعدد و دریاچه های بزرگ آفریقایی،  قایق سواری یکی دیگر از راه های محبوب برای کشف مناظر و حیات وحش اوگاندا ست. همچنین پیاده یا صعود به قله کوه الگون تجربه ای بی نظیر از چشم انداز اوگاندا را رقم خواهد زد. ضمنا کوه استانلی با ارتفاع 5.109 متر بلندترین قله کشور است که ستاره شناس یونانی، بطلمیوس آن را "کوه های ماه" توصیف کرده است. اوگاندا مملو از مناظری است که مانند  آخرین جلد مجله نشنال جئوگرافیک به نظر می رسد. اقامتگاه‌ها از هاستل‌های ارزان تا هتل‌های سطح بالا متفاوت است و بسیاری تجربه  خوابیدن در چادر را انتخاب می‌کنند.


پارک ملکه الیزابت پربازدیدترین پارک اوگاندا است که با وسعت ۱.۹۷۸ کیلومتر مربع، از دریاچه جورج تا دریاچه ادوارد امتداد دارد. علاوه بر این دو دریاچه، اوگاندا همچنین خانه سه دریاچه بزرگ آفریقایی دیگر، یعنی دریاچه آلبرت، دریاچه کیوگا و دریاچه ویکتوریا نیز می باشد. پارک ملکه الیزابت منزلگاه حیواناتی مانند گاومیش آفریقایی، اسب آبی، تمساح نیل، فیل بیشه آفریقایی، پلنگ آفریقایی، شیر کنگو و شامپانزه می باشد. اما اوگانداست و گوریل هایش. یکی از جذاب ترین جاذبه های اوگاندا تماشای دسته ی گوریل هاست. در تور اوگاندای ایرانگردان ترکینگ پارک گوریل ها در انتظار شماست.

 

علاوه بر این دریاچه ها، اوگاندا آشارهای معروفی نیز دارد. مشهورترین آن مجموعه آشارهای سی پی متشکل از سه آشار به طول های 75 متر، 85 متر و 100 متر می باشد. یکی دیگر از آبشارهای اوگاندا، آبشار و غار بوجاگالی ست که با قایق میتوان از آن بازدید کرد.

 

غذا در اوگاندا تنوع زیادی دارد. از تنقلات محبوبی مانند سمبوسه هندی، موگاتی ناماگی (میان ‌وعده ای متشکل از تخم‌مرغ و نان مخصوص عربی)، بادام‌زمینی بوداده تا غذای چینی و فست‌فود در اوگاندا یافت میشود. اوگالی یک غذای اصلی در اینجا است که از ذرت یا ارزن تهیه می شود و با سبزیجات و گوشت و سس مخصوص سرو می شود. البته قوت غالب مردم اوگاندا رژیم گیاهی ست که بیشتر از موز کال (ماتوکه) در این غذاها استفاده میشود.

از آثار تاریخی-فرهنگی اوگاندا میتوان به کاخ منگو،مجسمه گاندی،مسجد سرهنگ قذافی و مهمتر از همه معماری شهرهای آن اشاره کرد.

آب و هوای گرمسیری اوگاندا به این شکل است که تقریباً هر ماه از سال باران می بارد. البته در مناطق مختلف آب و هوای متفاوتی وجود دارد. به عنوان مثال، در جنوب در نزدیکی کامپالا و دریاچه ویکتوریا میزان بارندگی کمتر و میانگین دمای 26 درجه سانتیگراد است، در حالی که منطقه شمالی (به سمت ساوانای سودان) در مقایسه بسیار گرمتر و خشک تر است. اما دمای هوا در طول سال همواره بین 16 تا 30 درجه سانتیگراد است. به طور معمول اوگاندا دارای دو فصل مرطوب (مارس-می و سپتامبر-نوامبر) و دو فصل خشک (دسامبر-فوریه و ژوئن-آگوست) در طول سال است. محبوب ترین زمان برای بازدید از این کشور از ژوئن تا آگوست است. این دوره زمانی گرم است و برای بازدید از گوریل ها و رفتینگ عالی است. با این حال، این زمان خاص سفر به اوگاندا است. اگر می‌خواهید اوگاندا را به دور از ازدحام درک کنید، مارس و آوریل بهترین زمان سال برای سفر به این کشور است.