با ایرانگردان ایرانگرد شو
یزد
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

برای اطلاعات بیشتر و رزرو تورهای یزد با ما در تماس باشید:

02126722802

09378888551

 

نکات سفر یزد: سفر در شهر زیبای کویری ایران

 

خیابان‌های باریک و پر پیچ و خم، حیاط‌های درونی مسحور شده، دلال‌های فرش، بادگیرهای زمزمه‌کننده و مساجد زیبا و.. شهر کویری یزد در مرکز ایران بازدیدکنندگان خود را از 1001 شب به افسانه‌ای می‌برد.

 

 یزد: افسانه ای از 1001 شب

 

اگر به یز سفر می کنید، حتما باید برای اقامت دو تا سه روزه در یزد برنامه ریزی کنید. در مقایسه با تهران پرآشوب و شلوغ و اصفهان که بسیار مورد توجه گردشگران است، یزد بسیار آرام است. بارندگی در یزد نادر است و شهر واحه ای کم جمعیت به طور کامل با موقعیت خود در دل کویر سازگار شده است.

 

شهر یزد به دو چیز خاص است: خانه های گلی و بادگیر. هر دو نتیجه گرمای گزنده ای هستند که شهر را در ماه های تابستان در اینجا به سکون می کشاند. استفاده از خاک رس به عنوان مصالح اولیه ساختمان برای جلوگیری از گرما از خانه ها در نظر گرفته شده است. بادگیرهای یزد که در بسیاری از خانه ها کشف می کنید را می توان به عنوان تهویه مطبوع سنتی تعبیر کرد و گردش هوای مطبوع و ملایم را تضمین کرد.

 

 

شهر قدیم یزد

 

شهر قدیمی یزد از هزارتوی کشف نشدنی از خیابان‌های باریک، حیاط‌های زیبای غیرمنتظره و پس کوچه‌های زیبا تشکیل شده است. اگرچه تابلوی اطلاعات بر روی دیوارهای گلی به چشم می‌خورد، اما در حقیقت این ها مانع از گم شدن شما نمی شوند. اما این همان چیزی است که شهر کویری را بسیار جذاب می کند، زیرا تنها راه برای کشف تمام کوچه‌ها و حیاط های زیبا است.

 

 مسجد جامع یزد

 

تقریباً همه شهرهای ایران مسجد جامع دارند، اما مسجد جامع یزد از نوادر آنهاست. مناره های مزین آن به ارتفاع 48 متر تقریباً از هر نقطه شهر قابل مشاهده است. فضای داخلی آن نیز با موزاییک های کاشی آبی و فیروزه ای و تزیینات زیبای درها یک اثر هنری است.

 

برای اطلاعات بیشتر و رزرو تورهای یزد با ما در تماس باشید:

02126722802

09378888551