با ایرانگردان ایرانگرد شو
هرمز
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

برای اطلاعات بیشتر و رزرو تور هرمز با ما در تماس باشید:

02126722802

09378888551

 

جزیره هرمز


هرمز جزیره نیست، یک سیاره ست. کسانی که هرمز را دیده اند این حرف را تایید میکنند. هرمز همانطور که از نامش پیداست در نزدیکی تنگه هرمز واقع شده و نامش هم از همین تنگه برگزیده شده است. آب و هوای هرمز مانند قشم و جزیره هنگام است و بهترین زمان سفر به آن از اواخر پاییز تا اوایل بهار میباشد. مهمترین ویژگی هرمز که هرمز را در جهان شاخص کرده است خاکهای رنگی این جزیره می‌باشد. در ساحل سرخ هرمز این خاک به رنگ قرمز و در دره رنگین کمان به رنگهای متنوع دیگر دیده میشود. علاوه بر این جاذبه‌های طبیعی دیگری مانند دره مجسمه‌ها و دره سکوت و سحل لاک پشت‌ها که محل تخم ریزی لاک پشت‌های دریایی ست، هرمز را به مقصدی بی نظیر برای گردشگران ایرانی و خارجی تبدیل کرده است. ساحل مفنق محل اجتماع طبیعت گردانی ست که کمپینگ را برای سفر خود برگزیده‌اند. با اقامت چند روزه در هرمز با تماشای غروب، شنا در خلیج فارس و درک آرامش هرمز خاطره ای به یاد ماندنی را بریا خود رقم بزنید.

جزیره هرمز همواره میزبان کمپرها و بک پکرها از سراسر دنیاست. جزیره هرمز جو جالبی دارد و به محض ورود به آن جادویی بودن آن را پیش از چشم با جان خود حس خواهید کرد.

برای جزیره هرمز جاذبه‌های طبیعی و تاریخی زیر را می‌توان نام برد:

جاذبه‌های طبیعی جزیره هرمز

دره مجسمه‌ها

دره مجسمه‌ها یکی از زیباترین و معروف‌ترین جاذبه‌های طبیعی هرمز است. این دره در اثر فرسایش باد و آب به شکل‌های عجیب و غریب درآمده است. دره مجسمه‌ها در ضلع غربی جزیره هرمز قرار دارد و از طریق جاده خاکی قابل دسترسی است.

غار الهه نمک

غار الهه نمک در دل کوه نمک هرمز قرار دارد و دارای اشکالی شبیه به الهه‌ها است. این غار در اثر فرسایش آب و نمک ایجاد شده است و یکی از جاذبه‌های طبیعی منحصربه‌فرد هرمز است.

 ساحل سرخ

ساحل سرخ به دلیل وجود کانی‌های معدنی قرمز رنگ، به این نام معروف شده است. این ساحل در ضلع شرقی جزیره هرمز قرار دارد و یکی از زیباترین سواحل هرمز است.

دره رنگین کمان

دره رنگین کمان به دلیل وجود کانی‌های معدنی رنگی، به این نام معروف شده است. این دره در ضلع غربی جزیره هرمز قرار دارد و یکی از جاذبه‌های طبیعی دیدنی هرمز است.

فرش خاکی هرمز

فرش خاکی هرمز از خاک‌های رنگی مختلفی تشکیل شده است که به دست هنرمندان هرمزستانی طراحی شده است. این فرش در ضلع جنوبی جزیره هرمز قرار دارد و یکی از جاذبه‌های فرهنگی دیدنی هرمز است.



جاذبه‌های تاریخی جزیره هرمز:

قلعه پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی‌ها یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی هرمز است. این قلعه در دوران حکومت پرتغالی‌ها در خلیج فارس ساخته شد و یکی از بزرگ‌ترین قلعه‌های پرتغالی در این منطقه است. قلعه پرتغالی‌ها در ضلع شمالی جزیره هرمز قرار دارد و از طریق جاده خاکی قابل دسترسی است.


جاذبه‌های فرهنگی جزیره هرمز

صنایع دستی:
صنایع دستی هرمز بسیار متنوع و زیبا هستند. از جمله صنایع دستی این جزیره می‌توان به سفالگری، حصیربافی، و صنایع دستی دریایی اشاره کرد.

سفالگری هرمز یکی از قدیمی‌ترین صنایع دستی این جزیره است. سفال‌های هرمز به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های زیبایشان، شهرت جهانی دارند.

حصیربافی یکی دیگر از صنایع دستی مهم هرمز است. حصیرهای هرمز از انواع مختلف نی و ساقه گیاهان ساخته می‌شوند و کاربردهای مختلفی دارند.

صنایع دستی دریایی نیز از جمله صنایع دستی مهم هرمز هستند. از جمله این صنایع دستی می‌توان به قایق‌سازی، لنج‌سازی، و صنایع دستی مرتبط با صید و صیادی اشاره کرد.


غذاهای محلی هرمز

غذاهای محلی هرمز بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. از جمله غذاهای محلی این جزیره می‌توان به ماهی کبابی، حلوا ارده، و خورش دال عدس اشاره کرد.

ماهی کبابی یکی از غذاهای محبوب مردم هرمز است. ماهی تازه‌ی صید شده را روی آتش کباب می‌کنند و با نان سنگک و سبزی‌های محلی سرو می‌کنند.

حلوا ارده یکی دیگر از غذاهای محبوب مردم هرمز است. حلوا ارده از ارده، شکر، و گلاب تهیه می‌شود.

خورش دال عدس نیز از غذاهای سنتی هرمز است. این خورش از دال عدس، گوشت، و سبزیجات تهیه می‌شود.

جزیره هرمز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزایر ایران است. این جزیره جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.


نکات مهم برای سفر به جزیره هرمز

* بهترین زمان سفر به جزیره هرمز فصل پاییز و زمستان است. در این فصل‌ها، آب و هوا معتدل است و از گرمای شدید تابستان در امان هستید.
* برای بازدید از جاذبه‌های طبیعی هرمز، کفش و لباس راحت بپوشید.
* در هنگام بازدید از جاذبه‌های طبیعی هرمز، مراقب باشید که به خاک‌های رنگی آسیب نرسانید.
* برای بازدید از قلعه پرتغالی‌ها، باید از یک راهنما کمک بگیرید تا اطلاعات بیشتری در مورد تاریخ و معماری این قلعه به دست آورید.
* برای خرید صنایع دستی هرمز، حتماً از مغازه‌های معتبر خرید کنید تا از اصل بودن محصولات مطمئن شوید.
* برای صرف غذاهای محلی هرمز، حتماً به رستوران‌های محلی بروید تا از طعم واقعی این غذاها لذت ببرید.

جمع‌بندی

جزیره هرمز یکی از زیباترین و جذاب‌ترین جزایر ایران است که جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی دارد. این جزیره هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند. اگر به دنبال یک سفر خاطره‌انگیز هستید، حتماً جزیره هرمز را در برنامه سفر خود قرار دهید.



برای اطلاعات بیشتر و رزرو تور هرمز با ما در تماس باشید:

02126722802

09378888551