با ایرانگردان ایرانگرد شو
لاوان
خبرم کن!
برای این مقصد در حال حاضر سفری وجود ندارد اما چنانچه علاقمند هستید می‌توانیم به محض اضافه شدن این سفر در بین سفرهای ایرانگردان به شما نیز خبر بدهیم!
نام
نام خانوادگی
تعداد
نفر
تلفن همراه
ایمیل

جزیره هرمز

هرمزکجاست؟

جزیره‌ای کوچک در مرز خلیج فارس و دریای عمان که در جنوب بندرعباس و شرق جزیره‌ی قشم واقع شده است. جزیره هرمز یک گنبد نمکی است، که در اثر ترکیب با کانی های دیگر رنگ های متفاوتی را به وجود آورده وبه جزیره رنگین کمال مشهور است.

 

هرمز چه جاذبه هایی دارد؟

بیشتر جاذبه های جزیره هرمز جاذبه های طبیعی زمین گردشگری هستند.

اثر طبیعی الهه‌ی نمک: یک کوه نمک که رگه های سبز کانی های دیگر جلوه‌ی بسیار زیبایی به آن بخشیده است.

دره مجسمه ها: صخره های فرسایش یافته در اثر باد و آب ازدوران بسیار دور که به شکل مجسمه های سنگی دیده می‌شوند.

غاررنگین کمان: در سمت شرقی جزیره بعد از پیمایش بیست دقیقه‌ای به داخل یک غار رویایی می‌رسیم که رگه های کانی های متفاوت در بیش از هفتاد طیف رنگی در کنار هم به زیبایی خودنمایی می‌کنند.

معدن خاک سرخ و ساحل نقره‌ای:معدن متروکه خاک سرخ که در صنایع آرایشی و بهداشتی و ساختمان سازی کاربرد داشته و اکنون متروکه شده و ساحل سیاه و براق معدن که از سنگ های معدنی هیدوئیت پوشانده شده است جاذبه‌ی خاص و منحصر به فرد جاذبه هرمز است.

قلعه پرتغالی ها: بازمانده از دوران سلطه ی پرتغالی ها بر دریای آزادکه از حدود پانصد سال پیش برجا مانده است. قلعه های پرتغالی ها تقریبا در تمام جزایر و سواحل خلیج فارس و دریای عمان ساخته شده اند اما قلعه پرتغالی های هرمز به عنوان مرکز فرماندهی منطقه،کاملترین و بزرگترین قلعه‌ی پرتغالی ها می‌باشد.

موزه دکترنادعلیان: منزل شخصی و سپس گالری نمایش آثار هنری و صنایع دستی زنان و دختران جزیره هرمز و سرگذشت بسیار جالب دکتر نادعلیان در این جزیره که همگی به عنوان موزه دکترنادعلیان شناخته می‌شود.

دره رنگین کمان: دره ای که در آن سنگ ها و خاک های رنگی جزیره بیشتر دیده می‌شوند و تنوع رنگ های جزیره در اینجا مشهود است.

 

بهترین زمان سفر به هرمز: بهترین زمان سفر به هرمز و جنوب کشور اواخر پاییز و فصل زمستان است که هوای معتدل و مطبوعی دارد.

 

 

 

در سفر به هرمز چه چیزهایی نیاز است؟

هوای جزیره هرمز گرم و مرطوب می‌باشد و برای بازی در جاذبه ها نیاز به پیاده روی می‌باشد لذا داشتن چند دست لباس خنک و مناسب  و کفش مناسب از ملزومات سفر به هرمز است. برای اقامت در جزیره هرمز هم امکان کمپ وجود دارد و هم اقامت در خانه های محلی، برای اقامت در خانه های محلی به همراه داشتن وسایل خواب شخصی توصیه می‌شود.

 

غذاهای محلی هرمز و بهترین رستوران ها

انواع غذاهای دریایی جنوبی شامل؛ ماهی، میگو، خرچنگ و... ازجمله ی غذاهای محلی در جزیره هرمز است.

 

 

 

در جزیره هرمز چه کارهایی می توانیم انجام دهیم؟

جزیره هرمز مناطق بکر بسیار زیادی برای کمپ کردن به بدور از ارتباط با سایر انسان ها دارد. ازجمله فعالیت های دیگر می‌توان به قایق سواری دور جزیره و شنا در سواحل بکر آن اشاره کرد.

 

 

 

 

جزیره هرمز چی سوغاتی داره؟

صنایع دستی زنان جزیره هرمز که از صدف ها و سنگ های خاص جزیره هرمز درست می شود و همچنین لباس های محلی زنان هرمزی از جمله سوغاتی های جزیره هرمز می‌باشد.